16 Nisan 2009 Perşembe

'hızma'

yıllardır içimde yanan hızma sevdasını geçtiğimiz yaz nihayetine erdirdim.aslında yıllar önce yapmak istediğim şeydi bu, önce babam karşı çıktı sonra annem.onlara niyetimin geçici bir heves olmadığını, gençliğe ve modaya ayak uydurmak olmadığını ve bilhassa özenti olmadığını her ne kadar anlatmaya çalışsamda başarılı olamadım.beni aslında anlasalarda anlamak istemediler yada anlamamak daha kolay geldi herneyse.hızmaya olan sevdam köklerime dayalı genetik bir sevda aslında,kuşaklar öncesinde kürt kadının en görkemli aksesuarıydı hızma,yalnızca hızma değil elbette,altın kuşak(gümüş olanlarıda var,)kofik üzerindeki nakışlı altın işlemeli süsler ve sayamadığım belkide bilmediğim nice tarih kokan geleneksel ve kültürel süsler...geçtiğimiz yaz tüm cesaretimi toplayıp aileme aldığım kararı söyledim,bu defa peki sen bilirsin gibi bir cevap alınca ülennnn daha önce neden izin vermiyordunuz diyesim geldi lakin güldüm ve sustum.(ülen kelimesini yazının espirisi olarak yazdım)sordum soruşturdum bu işi yapan en güvenilir yerin eczaneler olduğu konusunda mutabık kaldım.tabi bazı gümüşçülerde bu işi yapıyor ama tavsiye etmiyorum sağlığınız açısından.neyse efendim,sıcak bir yaz gününde daldım eczanenin birine aynen şöyle söyledim'iyi günler burnumu deldirmek istiyorum'puhahahah.ben böyle söyleyince eczaneci bön bön yüzüme baktı, şöyle düşündü sanırım 'ilk kurban sen değilsin ve son olmayacaksın kanımca':)))beni sandalyeye oturttu ve sakin bir şekilde burnunuz çok güzel yinede deldirmek istiyormusunuz diye sordu.evet son kararım dedim güldü. biraz sonra görürsün gününü der gibi bıyık altından güldü hemde.önce burnuma bir sıvı sıkacağını ve hiç burnumdan nefes almamam gerektiğini söyledi tamam dedim ve son kez sakin olacaksın kımıldamak yok dedi, onada tamam dedim.yanımda kardeşim var ondan cesaret alıyorum tabi gayet sakin sakin hiç endişe duymadan eczaneci amcanın son hazırlıklarını bitirmesini bekledim.yanıma geldi ağzın açık kalsın ok sakın kapatma ve burnundan nefes alma dedi ve vızzzzzz diye bir sesle burnuma acayip bişey sıktı.tanrım burnuma ne oldu nefes alamıyorum ağızdan nefes almak ne zormuş bunu hiç yapmamıştım hem burnumun yerinde bir kaya var sanki taş gibi olmuş yada donan bir kütlede olmuş diyebiliriz ayyyy ben fena oluyorum ölüyorum hava sıcak ter kan içinde kaldım lütfen bitirin bu işi yoksa nefessizlikten ölücem diye feryada başladım,eczaneci amcanın tabancayı burnuma yerleştirmesiyle tetiğe basması bir oldu.olduda bitti maşallah hadi geçmiş olsun kızım işlem bitti.işlem bitti ama aside öldü geberdi yani:)))burnuma önce ilaçlı kocaman bir hızma taktı bildiğimiz hızmalar gibi değil,bunun bir hafta kalması gerekiyormuş yoksa burun deliği hemen kapanır dedi onada eyvallah dedim.ve bir hızma maceramda böylelikle nihayetine ermiş oldu darısı hızma severlerin başına diyelim.fakat şunu unutmayın ilk dört ay çok zorlu geçecektir ama pes etmeyin.iki günde bir olası muhtemel yaralar ve iltihaplanmalar olacaktır bu durumda paniye kapılmayın ve hijyene çok önem verin burnunuzu hergün düzenli olarak tuzlu ılık suyla yıkayın.buda asiden size nacizane tavsiyeler olsun.THE END

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler