20 Şubat 2009 Cuma

sevgili günlüğüm

bugün sizlere dürdane ile kızı merdaneyi anlatmak istiyorum güzelim memleketimin ilginç insan manzaraları arasında bir aile.dürdane teyze aslen trabzonlu olup adapazarında doğmuş ve evlenene kadarda adapazarının havasını solumuştur zamanın evvelinde,taki rahmetli kocası veciyi tanıyana kadar...veciyle görücü usulü tanışıp görüşüp mercimeği fırına vermeye karar verip evlenirler ve istanbul'a yerleşirler,mercimeğin fırında pişmesiyle beraber iki yumurcak bebeleri olur biri erkek diğeri kız(merdane).merdane benden 1 yaş küçük abisi dombalak hayri benimle aynı yaştadır.mutlu mesut devam eden yaşamları veci amcanın hastalanıp çok kısa sürede rahmetli olmasıyla sarsılır.dombalak hayri 7 merdane henüz 6 yaşlarındadır ve ne olup bittiğini anlamayacak kadar küçüktürler.anneleri dürdane hanım çocuklarına daha iyi bir yaşam sunma amacıyla neyi varsa satmış(ev,araba ve arsaları) har vurup harman savurmuş...çok kısa bir süre sonrada bakanımız yok deyip evlenmiştir ailenin rızası olmadan...geçen yıllar sonucunda dürdane büyüyerek serpilip benim gibi bir kız oluverdi:))tombalak hayride bundan 1 yıl önce yıldırım nikahıyla kendi gibi tostombalak bir hatunla yuvasının temellerini kurdu,duyduğuma göre yıldırım aşkıymış onlarınki:)))neyse konumuz zaten tombalak hayri değil dürdane ve ana kuzusu yavrucağı bir denesi merdanesi(şu bizim dişlek merdane canımm)
dürdane teyze şekli şemali tarif edilemeyecek kadar ilginç bir yurdum insanıdır.kızı merdaneyi uçan kuştan sakınan, kıskanan,sıka sıka limon gibi suyunu çıkaran özen ve itinayla üzerine titreyen bir annedir öyleki bu yaşına kadar kesinlikle bir başına bırakmamıştır. merdanenin hiç arkadaşı yok bildiğim kadarıyla olmasınada en büyük engel annesi dürdane teyze kanımca:))erkek arkadaşlarıyla buluşmaya bile annesiyle gider..eee tabi böyleliklede en uzun aşk kaçamağı sadece bir kaç günle sınırlı kalır.düşünebiliyormusunuz sevgilinizle buluşmaya annenizle gidiyorsunuz, tanrım bundan korkunç bir vaka olabilir mi?
kuafördeki epilasyon işlemlerinden tutunda,arkadaşlarının doğum günlerine varana kadar her an her dakika annesiyle bebaber böyle hayatmı olur beyaaaa.
birgün merdaneyle konuşurken laf arasında hazır yeri gelmişken diyip sordum;
ne zaman görsem hep annenle takılıyorsun, tamam annen hayattaki en değerli varlığın ama insan sevgilisiyle buluşmayada annesiyle beraber gitmezki canım:))merdane durdu durdu derin bir düşünceye dalarak tam cevap vermeye yeltenecek,annesi dalmazmı mevzunun içine:)kızımı sokağa yanlız salsaydımda kurtlara, ayılara yemmi etseydim.o benim nazlı narin kızım. ben kızımı gözümden bile kıskanırım gece yatarken odasının kapısını bile kilitliyorum(utanmasa wc ye bile beraber gidiyorum diyecek,hatta evlendirirse gerdeğede girer bu kadın)
madem bu kadar güvensizsin çevrene karşı, evinde bile güvenin yoksa, neden elin adamıyla evlenip kızını kendi evinde mahkum ettin. yazık senin anneliğine diyecekken, kendi annemin sus yoksa ağzını yırtarım der gibi kaş göz seyirtmelerini görüp susmak zorunda kaldım çaresiz:)))yoksa en okkalısından bir cevabım vardı güvensiz pinpirikli hatta psikolojikmen ruh sağlığı bozuk dürdane teyzeye...Allahım ruhu bozuk insanlardan biz masum kullarını koru.amin:))şekil(A)da görülen resimlerde soldaki boynu bükük küheylan merdane ortadaki cazgır anası dürdane en sağdaki gozel gızda benim efenim:))
yarın yeni yepyeni mecmualarla yeniden buluşmak istiyem:) sevgiyle kalın okuyucular...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler