23 Şubat 2009 Pazartesi

sevgili günlüğüm

26 yıllık hayat mücadelemde 2 adet gönül kırığım,birkaç tane görücü aday adaylarım ve 10 larca platonik aşklarım olmuştur.bugün siz çok sevgili okuyucularıma görücü adayım hüsamı anlatmak istiyorum aklıma geldikçe kah gülerim, kah sırıtırım, kah deliririm:))
evde kalacağım korkusuyla gün be gün kabuslar yaşayan sevgili aile büyüklerim kendi rızamla evlenemeyeceğime kanaat getirip görücülere açık kapı bırakırlar. gelsin görücüler, gitsin pehlivanlar, bre yiğitler, cengaverler, dallamalar hepsinden bolca mevcuttur güzelim şehrimde:))
yine böyle günlerden birgünün akşamı ev yakın akraba ziyaretleriyle şenlenir, herbirinin yanında en az 2 çocuk pardon canavar demeliydim:)bütün aile bir arada bol koyu sohbetler ile devam eden akşam münasebeti, cabbar emminin oğlu hüsamla dahada perçinlenir:))ben hüsamı hiç tanımıyorum hoş cabbar emmininde sadece adını duymuşluğum var bundan gayrı görmüşlüğüm yok.
gülistan yenge şöyle söz eder hüsamdan;cabbar emminin küçük oğlu hüsam varya,ha bildin mi yenge(güya annemle konuşuyor)tahsilini bitirmiş, artık eli ayağı düzgün tanıdık iyi bir aile gızıynan başgöz olmak istiyomuş yenge(bunu söylerken hafif bıyık altı sırıtmasına şahit oluyorum cangolozun)cabbar emmide bizim gızı layık görmüş oğluna ne diyon yenge???ailede benden başka evlilik yaşını geçiren olmadığı için bu taşların bana atıldığının farkındalığından, başım önüme eğiliyor ister istemez ses etmiyorum. oysa eski asi olsa çoktan verirdi ağızlarının payını sadece susuyorum el mahkum...
o gün çaresiz hüsamla tanışmayı kabul ediyorum başıma geleceklerden habersiz???
aracı olan aile fertleri buluşma yerini bizim ev olarak belirleyince, böyle ilkellikmi olur beee diyip postamı koyuyorum herzamanki asiliğimle heran bir delilik edip vazgeçeceğim korkusuyla bu defada onlar benim isteklerime boyun eğiyorlar çaresiz:))buluşma yerini ve gününü kendim belirleyip falanca restorantta karar kılıyoruz hep beraber:)
görüş günü geldi çattı sevdiğim, yarenim diye bir türkü geliyor bu satırları yazarken aklıma...
hüsamla görüşeceğim gün aslında hiç süslenmek gelmiyor içimden hatta eşorfmanlarımla gitsemde olur diyorum ama el mahkum süslenmeliyim kendimi beğendirmeliyim hüsama yoksa animallah evde kalıcam korkusuyla bunlar kendilerini yiyip bitirecekler vahki ne vahhh.
neyse lafı fazla uzatmıyorum o belirlediğim mekana hüsamdan önce gitmeyi tercih ettim(hüsam buralara yabancı önce gitmeliyimki aradığında şurdayım burdayım tariflerini daha kolay yapabilim)gittim oturdum az sonra zırrrr bizim hüsam aradı asi hanımefendi ben geldim hangi masada oturuyorsunuz efemmm? burdayım lan kıçıkırık ahada tam karşındaki zerafeti nasıl olurda görmezsin demek isterdim,diyemedim.hüsam bey soldan 2. masada oturan benim, zaten gördüğün gibi benden başka yalnız oturan yok çevrede bilmem farkındamısın.başım öne eğik botumun fermuarını çekiştirirken 2 kocaman ayak belirdi hemen yanıbaşımda öhöö öhööö merhaba oturabilirmiyim? zaten cevap vermeme fırsat vermeden direk daldı masaya mal gibi.
hayatımda ilk defa kendimi bu kadar çaresiz,düşkün ve yardıma muhtaç hissetmiştim o gün ve sonrasında günlerce ağlayıp zırladığımı hatırlıyorum.karşımda oturan insan değildi kocaman ayaklara sahip, kıllımı kıllı,ceketinin cebinde küçük tıpalarda bitkisel ilaçlar taşıyan ve her su içişinde bunlarıda içine ilave eden onlarsız bir yaşamı asla düşünemeyen varsa yoksa sağlığım sıhhatim diyen bir bir kazma vardı.allahım ne işim vardı benim burda, asi aklını peynir ekmeklemi yedin kızım sen içine tüküreyim ben böyle görücü usulü evliliğin offfff yazarken bile o anki sitresi yaşıyorum ne gündü beee:))
o gün hüsamın yüzüne hiç bakmamaya özen gösterdim. konuşurken;duvardaki tablolara bakıp cevap vermek daha mantıklı gelmişti bana. bunu hüsamda farketmiş olacak, zaten asık olan suratı birkarış daha asılıverdi. görüşmenin sonunda birdaha görüşmemek üzere mekandan apar topar hatta kaçarcasına uzaklaştığımı hatırlıyorum:))
sonuç olarak o buluşmadan sonra hayatımda yeni bir perde aralanmış oldu zaten asiydim iyice asi oldum ve o son görüşmem oldu:))görücü usulü evlilik benim kitabımda yok(büyük konuştum gene)THE END

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler