27 Şubat 2009 Cuma

sevgili günlüğüm

koca karı yöntemleri gibisi varmı beee gözünü sevdiğimin ülkesinde pardon(benimde ülkem oluyordu diymi?ülkem olarak düzeltildi bilginize)her hastalığın ayrı bir tedavi yöntemi,şekli şemali vardır,örnek verecek olursam;
ben küçükken çamaşır ipinde asılı duran mandalı olanca gücümle yakalamaya çalışırken, ayağımın altına koyduğum paslı yağ tenekesi kaydı ve kendimi biranda yerde buldum sol bacağım çıkık olarak:)))
sonra efenim o kırıkçı senin bu çıkrıkçı benim diyar diyar gezdirildim,en nihayetinde halim amca diye yaşlı bir dedenin evinde soluğu aldım.halim amca bacağıma bir iki bakıp teşhisi koydu,diz kapağında çıkıklık var(eyvahhhh kesin keserler bacağımı)diye içten içe korkuyla düşüncelere daldım.halim amca elini bir güzel yıkadıktan sonra diz kapağımı hafif yoklayıp sık dişini yavrum düzelecek gibi nasihatlar vere dursun dizimdeki hırtttttttt sesiyle bayılmışım:)))uyandığımda bacağım diz kapağıma montaj edilmişti:) de haydi gözün aydın dedi halim amca güler yüzüyle.
o gün eve yürüyerek gidebilmiştim halim amcam sayesinde...
soğuk algınlığına bardak atmanın birebir olduğunu biliyormuydunuz?annemden öğrendim bunu, annemde nenemden...
uygulama aynen şöyle;hasta olan er kişi(hatında olabilir cinsiyet şartı yok)önce bir güzel yere yüzü koyun yatırılır,sırtı açılır ve tedavi aşaması için o şekilde bekletilir,bu arada baş hekim daye(annem)küçük bardakların içinde kibriti yakıp gezdirir ve iyice ısıtır, ısınan bardakları hastanın sırtına 4x4 niyetine yapıştırır ve bir müddet beklettikten sonra şıppp diye teker teker çıkarır ve inanın bana hasta dimdik ayaktadır artık sağlıklıdır gezer tozar gününü gün eder:))
köy yerinde kadınların doktora gitme gibi bir lüksü olmadığından yine bilindik yöntemlerle doğurtulup bilindik yöntemlerlede tedavisi sürdürülür.mesela yeni doğum yapmış kadın ya tandıra yada sıcak külün üzerine oturtulur, yaraları iltihap kapmadan çabuk iyileşsin diye.çocuğu olmayan kadınlara nuksa yapılır,kız çocuğun ardından erkek çocuk isteyen ebeveynlere ise ayrıca komik bir uygulama yapılır(doğan bebek eğer kız ise üç kez eşeğin altından geçirilir)bu sayede yeni doğumlarda erkek olma olasılığı daha güçlü:))
siz hiç evde doğum yapan kadın gördünüzmü???ben gördüm:))
yaş ortalamam 5 yada 6 civarı komşumun çığlıklarını duyup koşar adım girdim eve, köyün bütün kadınları hastanın baş ucunda,sobanın üzerinde bir kazan, kazanın içinde fokur fokur kaynayan su,demir bir leğen ve leğenin içinde sancıdan kıvranan bir kadın. çok korksamda gözümü kırpmamış ve şaşkın şaşkın izlemiştim olan biteni:)tüm bu bağırışların ardından kadının dizliğinin içine düşen bir bebek ağlaması ve sevinçle ışıldayan gözler,sözler(bıra xeyiri)hayırlı olsun bebek.
sözü çok mu uzattım ne???gidiyom sevgiyle kalın:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler